niedziela, 3 stycznia 2010

nie trzeba nic - trzeba mieć fart

Kompletna i totalna niemoc. A inteligencja jest potrzebna tym, którzy prowadzą ciekawe życie. Wszak nuda zwalnia od myślenia. Dziś ostatki mojej 'inteligencji' zdaje się, że zanikły. Co onegdaj wydawało mi się błahostką, kwestią formalną, dziś urosło do rangi sztangi 1000 ton: i gdybym jadła tyle sterydów co 120 jajecznic dziennie, a moim trenerem byłby weteran kulturystyki pokroju Mariana Wysockiego, to i tak nie przełamię mojej obecnej niemocy naukowej. Mam w sobie chyba coś z niewolnika egipskiego; potrzebuję nad sobą silnego bata motywującego..
A że niespecjalnie mam, imam się rożnych zajęć pobocznych.
3 grudnia 1993 odbył się 1. finał WOŚP, której swoją drogą nie popieram ani trochę, ale ja nie o tym. W związku z tym wydarzeniem mam konkurs. Do wygrania jest absolutnie prawdziwa nagroda: wycieczka wraz z osobą towarzyszącą (mogę oczywiście potowarzyszyć;p) do biblioteki publicznej dzielnicy Bemowo m.st. Warszawy, w dowolnym terminie. A pytanie jest następujące: jeżeli 1. finał odbył się w 1993 r., to w którym roku odbył się drugi finał? Zagadka jest skomplikowana, owszem, ale do rozwiązania.

Mała refleksja muzyczna na zakończenia. Mam w kanonie swoich ulubionych wykonawców zespoły ponadczasowe, których mogłabym słuchać w nieskończoność. Aspekt sentymentu do jakiegoś utworu, to że tak bardzo coś z czym, ewentualnie z kimś się kojarzy, powoduje że nie mogę słuchać pewnych utworów bez emocji. To jeden z nich:

11 komentarzy:

  1. Jeżeli dane źródłowe mówią prawdę było to w 30 rocznicę złożenia nieoficjalnej wizyty w Polsce przez Chruszczowa (2 stycznia);)

    OdpowiedzUsuń
  2. Jeżeli chodzi o konkurs, pozwoliłbym sobie wykorzystać swój nieprzeciętnie rozwinięty mózg, do 1993 dodałbym 1 i obstawiałbym, że 2 finał WOŚP odbył się w 1994 roku.

    OdpowiedzUsuń
  3. 2 styczeń 1994, przykro mi koledzy, ale obaj udzieliliście niepełnej odpowiedzi, zatem wygrałam!

    OdpowiedzUsuń
  4. o nie bardzo, ja pytałam TYLKO o rok. a taka jest tylko jedna odpowiedź ;p

    OdpowiedzUsuń
  5. chociaż ta pierwsza też się poniekąd kwalifikuje :)

    OdpowiedzUsuń
  6. Ha! Czyli wygrałem?

    OdpowiedzUsuń
  7. Trudno mi definitywnie wyrokować, ale wygląda na to że tak. Od jutra możesz skorzystać z wygranej, dodam że chodzi o wypożyczalnię nr 38 na Bemowie, świetne miejsce na wycieczkę, naprawdę.
    Gratuluję wygranej :)

    OdpowiedzUsuń
  8. Super! :) Z chęcią bym skorzystał, ale żeby odwiedzić Bemowo najpierw musiałbym spędzić około 4 godzin w pociągu (niezależnie jadąc przez Katowice, czy Poznań). Tak więc prędko nagrody nie odbiorę, a szkoda.

    OdpowiedzUsuń
  9. Zapytam nieskromnie: Czy była przewidziana nagroda pocieszenia? :)

    OdpowiedzUsuń
  10. Nagrodą pocieszenia miał być film Grzegorza Laty "Pożegnanie z Afryką", w roli głównej Leo Beenhakker, albo film Jana Marii Rokity "The Terminal" aka 'niemcy mnie biją', ale jeszcze nie weszły do kin..
    Ale możesz kogoś pozdrowić:)

    OdpowiedzUsuń
  11. W oczekiwaniu na premiery przyszłych bestsellerów, pragnę pozdrowić wszystkich niepozdrowionych :)

    OdpowiedzUsuń

Chcesz coś dodać? Śmiało! Wyraź się umiejętnie i nie zapomnij się podpisać. Miłego dnia.