wtorek, 26 stycznia 2010

wróżba

Nie, nie czytam horoskopów, bo generalnie i zasadniczo nie wierzę we wróżby. I nie jestem ani trochę lewicowa, a początek nowoczesności dała radziecka myśl techniczna. Tak było, ale dziś z innej beczki.
Otóż moja pracodawczyni, historyk sztuki związana niegdyś z Narodową Galerią Sztuki Zachęta, jako że jest światłym człowiekiem, obraca się takowoż w gronie światłych ludzi, artystów i innych działaczy (ah, też bym tak chciała uszczknąć półświatka artystowskiego). Jako że darzy mnie daleko idącą życzliwością i sympatią, poprosiła swoją przyjaciółkę, najprawdziwszą wróżkę, o napisanie dla mnie horoskopu. Trzymałam dystans do tego typu przedsięwzięć, nadal zachowuję daleko idący sceptycyzm, jednakowoż efekt końcowy mile mnie zaskoczył i pozwolę sobie na zacytowanie, oczywiście wybranych ustępów. Celność horoskopu - snajperska.
Do rzeczy (pisownia oryginalna):

Wróżba dla Pani Angeliki urodzonej 17 lipca 1988 roku
jest Ona Rakiem III dekady, SMOKIEM - ZIEMIĄ, a więc znakiem dającym dynamikę i obrotność, BRZOSTEM - GÓRSKIM WIĄZEM - o ugruntowanym systemie moralności, "PIĄTKĄ" - w numerologii, co oznacza żywość usposobienia.
Imię Angelika oznacza ANIELSKA. We wróżbach francuskich jest TĄ, NA KTÓREJ OPIERA SIĘ ŚWIAT UCZUĆ. We wróżbach arabskich jej hasłem powinno być motto "MIŁOŚĆ NAJŁATWIEJ ZŁOWIĆ W SIEĆ RADOŚCI"
Na rok 2010 wróżba chińska mówi: "oczekiwanie bywa bolesne, ale słońce zdaje się mocniej świecić po deszczu, a odrobina cierpliwości będzie korzystna".

Słynne osoby w tym dniu urodzone:
1901 - Bruno Jasieński, futurysta, pisarz i poeta
1911 - Tadeusz Fijewski, komik teatralny i filmowy
1937 - Stanisław Tym, satyryk, aktor, reżyser filmowy
1932 - Wojciech Kilar, muzyk, kompozytor filmowy.

Uczciwa, wrażliwa na piękno, bardzo ludzka, łagodna, cierpliwa i konsekwentna w postępowaniu, uprzejma, lecz z łatwością zdolna przeprowadzić swoje zamysły w taki sposób, że inni uważają, iż realizuje ona wskazania innych.
Z łatwością odgaduje kłamstwa, złe zamiary, oszustwa i krętactwa, nieuczciwość i złe myśli i nie powinna się tego obawiać, bo zawsze w porę to odkryje dzięki swojej fenomenalnej intuicji (...)
Ma też najprawdopodobniej doskonały słuch i zdolności muzyczne, które warto podtrzymywać..

4 komentarze:

  1. ostatnio słońca dostatek, ale z mrozem przedobrzyli!!!

    OdpowiedzUsuń
  2. Podoba mi się ten fragment o fenomenalnej intuicji. Nie wiedziałam, że masz jakąś pracodawczynię :) oznacza to, że podjełaś pracę, zacnie Angelo!.

    OdpowiedzUsuń
  3. Torbo_stara, 3 lata już tam haruję:D i określenie 'egipski niewolnik' jest oczywistym eufemizmem:D

    OdpowiedzUsuń
  4. Stara_torbo chciałaś chyba napisać!
    No nie wiedziałam nic o tej pracy.

    OdpowiedzUsuń

Chcesz coś dodać? Śmiało! Wyraź się umiejętnie i nie zapomnij się podpisać. Miłego dnia.