czwartek, 10 grudnia 2009

bank, va bank

Rozmyślanie o Banku jako instytucji w sensie ścisłym zawładnęło mym rozumowaniem, skutecznie utrudniając mi naukę prawa gospodarczego (sic!). Bo kogokolwiek z bankowców nie zapytać o wynagrodzenie odpowie, że nie przyszedł do banku, żeby się obłowić, że nie chodzi o pensję, ale o wyzwanie. Prezes banku zarabia, jak podaje Puls Biznesu, równowartość sześciu średnich krajowych. Ale już dyrektorzy banku mogą brać ile chcą, bo ich wynagrodzenie nie podlega ograniczeniom. Pytam: jakto??






Z cyklu "Angela i jej obsesje" kalendarium 10 grudnia:

10 grudnia 1279 w krypcie kościoła franciszkanów w Krakowie pochowano księcia Bolesława V Wstydliwego. Wstydliwy był że ja pierdole. Jego żona Kinga nie miała za wesoło.. Z całą pewnością Bolo nigdy nie powiedział: "Mój seks to muzyka. A uwierzcie mi, mogę tańczyć całą noc". Zacne.

10 grudnia 1924 roku Władysław Reymont odebrał Nobla za Chłopów. Jedyna książka która rozbudziła we mnie fascynację i podziw, tak, podziw dla tych ludzi owładniętych pracą, którzy pełni sił witalnych zbierali pyrki.
Język inteligencki Młodej Polski nie wzruszył mnie tak jak Antek Boryna w rozpiętej koszuli.. A Jagna to suka.

10 grudnia 1948 roku ONZ uchwaliła Powszechną Deklarację Praw Człowieka, czyli coś, przez co wątpliwym wydaje się zaliczenie ostatniego kolokwium z praw człowieka.. Dzięki ONZ, nie płakałam tak od czasów Titanica;)

W 1850 zmarł generał Józef Bem. Pierwsze skojarzenie to Bema pamięci żałobny rapsod i, nie wiedzieć czemu, W czarnej urnie moich wszystkich czarnych lat.

...

3 komentarze:

  1. Naprawdę Bolek był taki wstydliwy? Ale dlaczego, może miał powody? np. miał bardzo marne instrumenty...

    OdpowiedzUsuń
  2. Nie wiem jakie miał warunki.. A żona ze strony Bola nie mogła liczyć chyba nawet na samcze zapuszczenie żurawia w dekold..

    OdpowiedzUsuń
  3. kolega z roku:)16 gru 2009, 23:20:00

    Bema pamięci żałobny rapsod w wykonaniu Czesława Niemena. Uwielbiam!!!!!!

    OdpowiedzUsuń

Chcesz coś dodać? Śmiało! Wyraź się umiejętnie i nie zapomnij się podpisać. Miłego dnia.